VERRE UITTRAP

English version below

Stichting IK nodigt u uit voor de presentatie van F. van Dixhoorn (1948) op zondag 15 november 2015 om 12 uur.

Bas Kwakman, directeur van Poetry International (Rotterdam) houdt een korte inleiding over de (inter)nationale stand van de poëzie en het werk van F. van Dixhoorn.

“… zijn werk is poëzie die gebeurt bij het lezen. Hij probeert niet in fraai gekozen bewoordingen te schrijven wat buiten het gedicht bestaat. Hoe alledaags en gewoon de woorden of zinsdelen ook zijn, ze zijn niet bedoeld om de alledaagse werkelijkheid aan een poëtische blik te onderwerpen. De taal kiest hier positie als feit; het feit van de woorden alleen creëert een ruimte die oneindig is. Wie leest zal dat merken. Zijn bundels zijn nooit uit, het gedicht gaat altijd door.”
(bron: Juryrapport VSB Poëzieprijs 2014)

De tentoonstelling is te bezichtigen tot en met 20 december 2015, op zaterdag en zondag tussen 12 en 17 uur en op afspraak.

English version
IK Foundation cordially invites you to the opening of the final presentation of F. van Dixhoorn (1948) on Sunday 15 November at 12 P.M.

Bas Kwakman, director of Poetry International (Rotterdam) gives a short introduction about the (inter)national position of the poetry and the work of F. van Dixhoorn.

The exhibition can be visited until Sunday 20 December 2015 on Saturdays and Sundays from 12 P.M. to 5 P.M. and by appointment.