Finissage project ‘RÄUMLICH’

Stichting IK nodigt u van harte uit voor de finissage van het project ‘RÄUMLICH’ van de Duitse kunsthistoricus en curator Dr. Peter Lodermeyer op zondag 16 september as. om 12.00 uur op het IK-eiland in Oost-Souburg.

RÄUMLICH’ is de sprekende titel van een concept voor twee werkperiodes van twee verschillende kunstenaars: De Duitse beeldhouwer Klaus Schmitt en de Oostenrijkse beeldend kunstenaar Anna-Maria Bogner. Beiden hebben op geheel eigen wijze de opzet van de curator geïnterpreteerd. De exposities lieten dan ook twee zeer verschillende reacties zien op de eigenzinnige, K-vormige basis van het door Jan van Munster ontworpen tentoonstellingspaviljoen.

Tijdens deze laatste bijeenkomst kijken wij in een open gesprek met curator en kunstenaars terug op het project. Wij vinden het inspirerend om u bij dit gesprek te betrekken. Is er iets dat u wilt vragen of opmerken in relatie tot ‘RÄUMLICH’, dan is dit u kans! Of zit u met iets dat u altijd al hebt willen weten van een kunstenaar of curator? Schroom niet. Waarschijnlijk is uw punt van algemeen interesse. Mocht u uw vraag niet zelf willen stellen, mail hem dan aan ik@stichtingik.nl. Wij zorgen er voor dat uw bijdrage aan de orde komt tijdens dit gesprek.

Met steun van de Rabobank geeft Stichting IK een publicatie uit over dit project. Tijdens de finissage kunt u inschrijven op een door beide kunstenaars gesigneerde uitgave.

Parallel aan de projectperiode was ook een selectie werken uit de collectie Lampe en Plompen uit Den Haag te zien. De verzamelaars hebben zich bij de keuze van de werken laten inspireren door de opzet van de curator. De finissage is de laatste gelegenheid om deze bijzondere tentoonstelling te bezoeken.