Aram Tanis, 'Going Back to Where I Am Used to Stand’

Stichting Stichting IK nodigt u van harte uit voor de tentoonstelling ‘Going Back to Where I Am Used to Stand’ van Aram Tanis (Seoul, 1978 – opgegroeid in Nederland).
De tentoonstelling is te bezichtigen tot en met zondag 14 juli 2013.

foto(s): Angela Oostrom-Verdam

Het openingswoord tijdens de vernissage op 9 juni 2013 is gedaan door drs. Marianne Schutte directeur van ARTTRA, cultureel organisatiebureau in Amsterdam.

Tijdens zijn werkperiode op het IK-eiland heeft Tanis zich bezonnen op hoe verlangens, ervaringen en herinneringen in de loop der tijden van kleur en vorm veranderen. Een jaar geleden maakte hij samen met Jacolijn Verhoef ‘Departure Bay’, een korte documentaire over zijn vader die herinneringen
ophaalt over hoe hij als 8 jarig jongetje de watersnoodramp van 1953 heeft beleefd. Hierdoor begon Tanis op een andere manier na te denken over zijn eigen herinneringen. Zijn gedachten dreven hem aan ermee te willen gaan werken. De werkperiode in Zeeland – hoe toepasselijk – was een uitgelezen kans om zijn nieuwe project te starten.

Aram Tanis heeft tijdens zijn residentie gewerkt aan een kunstenaarsboek dat vanaf de opening als multiple te koop is. Door aankoop van een multiple ondersteunt u de kunstenaar én Stichting IK.

Where I’m Likely to Find It
In het hoekpaviljoen van het IK-eiland heeft Aram Tanis in samenwerking met Satellietgroep, Den Haag, de expositie Where I’m Likely to Find It samengesteld.

Er is werk te zien van Mounira Al Solh, Jac Bisschops, Eliane Esther Bots, Benjamin Bridges, Henrik Lund Jørgensen en Aram Tanis / Jacolijn Verhoef, waarbij landschap en herinneringen centraal staan.

Beide tentoonstellingen zijn te bezichtigen tot en met 14 juli 2013 op zaterdag en zondag tussen 12.00 en 17.00 uur en op afspraak.

Van harte welkom!

zie ook: