Aram Tanis

Sinds 15 april 2013 is Aram Tanis (Seoul, 1978 – opgegroeid in Nederland) aan het werk op het IK-eiland. Het is spannend om te zien hoe zijn ideeën langzamerhand vorm krijgen.

Zijn project gaat over verlangens, ervaringen en herinneringen en hoe deze in de loop der tijden van kleur en vorm veranderen in iemands persoonlijke geschiedenis. Een jaar geleden maakte Aram samen met Jacolijn Verhoef ‘Departure Bay’, een korte documentaire over zijn vader die herinneringen ophaalt over hoe hij als 8 jarig jongetje de watersnoodramp van 1953 heeft beleefd. Hierdoor begon Aram op een andere manier na te denken over zijn eigen herinneringen. Zijn gedachten dreven hem aan ermee te willen gaan werken. De werkperiode in Zeeland – hoe toepasselijk – ziet hij als uitgelezen kans om zijn nieuwe project ‘Going Back to Where I Am Used to Stand’ te starten.

Tijdens zijn verblijf bij IK werkt Aram ook aan een kunstenaarsboek dat als multiple zal worden uitgegeven. De opening is op zondag 9 juni a.s. om 12.00 uur op het IK-eiland.