JUTTEN LANGS DE RANDEN VAN DE WERELD - ZEEUWS PROJECT 2017

In samenwerking met Café Restaurant VRIENDSCHAP uit Middelburg nodigt Stichting IK u uit voor de opening van twee presentaties van RINUS ROEPMAN op zondag 29 januari 2017:
Deel 1 vindt plaat om 14 uur op het IK-eiland.
Deel 2 start vanaf 16 uur in VRIENDSCHAP aan de Markt in Middelburg

Rinus Roepman is al jaren verbonden aan de stichting, als voorzitter van Stichting Plus Min, als vormgever en als goede vriend/adviseur. In de afgelopen 15 jaar heeft hij op originele wijze invulling gegeven aan een tweetal uitstalramen, aan weerszijden van de trap naar het souterrain in VRIENDSCHAP in Middelburg. De duo-presentaties zijn ingetogen – zelfs een verwijzing naar de maker ontbreekt. Wie ze eenmal ontdekt heeft, waardeert ze als onontbeerlijk bestanddeel van wat het meest bezochte café/restaurant van Middelburg te bieden heeft.

In het K-paviljoen toont Rinus remakes van de voor hem belangrijkste duo-voorstellingen en in het Hoekpaviljoen kunt u werken en voorwerpen zien uit zijn collectie – een belangrijke inspiratiebron voor hem.

Bij de expositie heeft Rinus een publicatie gemaakt met beelden van een aantal presentaties die hij in VRIENDSCHAP heeft gemaakt en een tekst van kunsthistoricus Frits de Coninck.

De tentoonstelling bij Stichting IK is te bezichtigen tot en met 26 februari 2017 op zaterdag en zondag tussen 12 en 17 uur en op afspraak.