Gelfeliciteerd / Congratulations BOJAN FAJFRIČ

Stichting IK is zeer verheugd over de aankoop van het Zeeuws Museum van het werk Onuitgesproken Gedachten van de in Amsterdam levende filmmaker en beeldend kunstenaar BOJAN FAJFRIČ (Belgrado,1979). Hij maakte een film naar aanleiding van dramatische gebeurtenissen in het Moluks kamp dat in 1951 in Westkapelle werd geopend.

Uit de film, gecombineerd met stills, ontstond een indrukwekkende installatie. Bojan maakte dit werk in 2015 in samenwerking met mensen uit de Molukse gemeenschap tijdens een werkperiode bij Stichting IK waarvoor hij via het Mondriaanfonds geselecteerd was.

De installatie is vanaf 13 mei 2017 te zien in de nieuwe permanente tentoonstelling Dit is Zeeland op de gerenoveerde derde verdieping van het Zeeuws Museum in Middelburg.
De tentoonstelling wordt die dag op feestelijke wijze geopend door Lucas de Man. Het volledige programma volgt eind april in een apart persbericht en op de www.zeeuwsmuseum.nl

***
Stichting IK is very pleased about the acquisition of the work Onuitgesproken Gedachten [Onspoken Thoughts] by BOJAN FAJFRIČ (Belgrade,1979) by Zeeuws Museum in Middelburg (NL). Bojan is a filmmaker and visual artist, living in Amsterdam.

Bojan made this work in 2015 as a result of his work period at Stichting IK for which he was selected by the Mondriaan Fund.

In collaboration with people from the Moluccan community he produced a film in response to dramatic events in the Moluccan camp, that had been opened in Westkapelle in 1951. The film combined with stills, is an impressive installation.

The work will be shown in the new permanent exhibition Dit is Zeeland [This is Zeeland] from 13 May 2017 on the renovated third floor of Zeeuws Museum.That day the exhibition will be festively opened by Lucas Man. The full programme will be announced in a press release later in April and on www.zeeuwsmuseum.nl